fredag 11. mars 2011

Essay i Public International Law

Min første essayinnlevering her ved Glasgow Uni. er et essay i Public International Law, 800 ord, med deadline idag, 11/3 kl. 16.00. Oppgaven er som følger:


Judge Alvarez in The Corfu Channel Case (ICJ Reports, 1949, pp. 40-41) proposed that:

The [International Court of Justice ought to have] three functions:
(a) …elucidating the existing law, and … defining and confirming it;
(b) … modifying, in conformity with the existing conditions of international relations, provisions which, though in force, have become out of date;
(c) … creating and formulating new precepts, both for old problems where no rules exist and also for new problems.
The two latter functions of the Court have their origin in the fact that international life is in a state of constant evolution, and that international law must always be a reflection of that life.

Do you agree with Judge Alvarez’s proposal? Explain.


Fra mandag av forrige uke søkte jeg opp bøker og artikler på biblioteket og leste i et uvisst antall av disse. Etter å ikke ha funnet noe om emnet i databasene tilgjengelig gjennom biblioteket fikk jeg booket et møte med bibliotekaren for jus fredag morgen, som viste meg hvordan jeg kunne orientere meg og søke rundt i disse. Resultatet ble tre gode artikler som jeg fikk god nytte av. Resten av fredagen tilbrakte jeg på biblioteket til jeg fikk skrevet ferdig essayet mitt.

I helgen var det fri for skolearbeid da jeg var på tur til Isle of Arran. Lørdagen ble jeg dårlig og var syk helt til fredag. På onsdagen fikk jeg skriblet litt på essayet så jeg fikk levert det inn i god tid før fristen. Men – så fikk høre at footnotsene skulle medregnes i ordtellingen, hvilket jeg ikke hadde gjort. Når jeg endelig førte meg bedre igjen på fredag gikk jeg Undergraduate Office og spurte om jeg kunne få essayet tilbake slik at jeg kunne rette dette. Det fikk jeg heldigvis (ingen regler for dette)! Så fra 12.00 til 15.35 forkortet jeg essayet og footnotsene med 2-300 ord. Så – nå kan jeg ALT om hvordan referere og hvordan korte ned referansene. I stresset fikk jeg heldigvis hjelp av en av bibliotekarene i 7. etg. til å finne frem noen av artiklene og bøkene som jeg hadde referert til i essayet, hvor referansene ikke var helt i overensstemmelse med kravene i den lille boken fra the Undergraduate Office.

Etter essayet var levert inn for andre gang gikk jeg innom the Law Workshop og fikk låne en Forensic Science bok over helgen til bruk for mitt neste essay. Så joinet jeg Annelies og Marie-Louise i sofaen i bibliotekscafèen med kake og latte. Puh.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar